Sunday, June 5, 2011 | By: HIDAYAH HALIM

Mesti ade sejarah di sebalik nama tempat....

Yuhuuuuuuu....selamat petanggggg...!! aku ngah kekeyangan melantak 10 ketul naget secara individu di rumah yang skang sunyi sepi...mak takde...abah takde...adek pon takde...dok umah sengsorang...nak balek Kuala Kubu petang neh adelah sangat malas okehhhhhhhhh...so sok pas suboh baru laaaaaaaa aku berambos balek sane untuk menjalankan tanggungjawab kepada negara....

Di kala sedang tsando kekenyangan neh...tetibe aku teringat perbualan antara aku & abah mase aku mule2 keje kat Kuala Kubu...mule2 keje dulu abah ngan mak kan teman aku tido sane...al-maklum laaaaa mase tu aku neh kurang berani skettttttttt dok kawasan utan nehhh...skang ni da berani daaaaaaaaaaaaaa...huuuuuu....

Ok2...back to the topic...perbualan kitorang beh kurang cam ni la kannnnnnnnnn...

Aku:  Abah...nama Ampang Pecah (tempat kat Kuala Kubu) ni mesti ade sejarah dia kannnnnnn...??

Abah:  Biasenye nama2 tempat ni mmg ade sejarah dia....abah perasan gak kat Kuala Kubu ni byk tasik...tak mustahil kawasan ni dulu penah banjir...mungkin gak Empangan Selangor tu penah pecah keeeeee....tu yg dapat nama Ampang Pecah...abah da beli laptop & broadband untuk kamu kannnnnnnnnn...cube la carik...

Ok cukop stakat tu...perbualan yg len2 tu tak yah tau ehhhhhh...hehehehe...punye la da lame borak pasai mende tu kannnnnnnnn...tetibe ari neh baru la aku teringat balek...then aku tros google...

Bile bace sejarah Kuala Kubu Bharu....agak menarik ar citer dia....then ape yg abah agak tu mmg betol...10 markah untuk abah...!!  Klau korang nak tau ape kesahnyeeeeeeeeeeeee...nanti aku wat entry len ehhh...pas neh aku tros wat entry tu okehhhhhh...at least leh ar gak kite same2 blaja sejarah dalam Malaysia nehhhhhh.... frankly speaking, walopon abah aku Cikgu Sejarah, mase sekolah dulu, aku klau subjek Sejarah mmg FAULLLLLLLLLLL...ni tetibe lak timbul kesedaran nak tau sejarah tempat aku bekeje skang nehhh....ehee...

0 comments: