Wednesday, February 9, 2011 | By: HIDAYAH HALIM

Dari pemerhatian gua...

tetibe ari neh aku rase nak wat entry pasai sikap HORMAT MENGHORMATI...ape yg wat aku tpanggil nak bcite pasai mende neh bile aku tgk sikap org2 sekeliling aku samade dari pengalaman keje yg lepas...ataupun keje skang nehh...

pade aku la kannnn tak kesah laaaaaa beso kerrrrr kecik kerrrrrr pangkat ko...adelah sangat manis klau kite amalkan hormat menghormati ngan sesape ponnnn....cer dalam diri tu tanamkan sikap DOWN TO EARTH....bukan laaaaaa sampai org boleh pijak pale...klau tu melampau sangat plak kannnnn....penting dalam bekeje kite bsikap TEGAS TAPI BUKAN BLAGAK okehhhh....

ape yg aku pasan....dari segi care pcakapan...ade tuuu...care bcakap kuang ajo gilerrrr (rase diri cam bagos sangatttttttt)....aku bukan la kate aku neh cakap sopan sangattt...aku ni pon agak kuang ajo gak kekadang tapiiiii ngan member2 je laaaaaaaaa....kekadang tu aku cakap elok2...tapi feedback yg aku dapat bleh dikatekan cam c*b*i....haaaaaaa...itu jammmmmm....darah boleh naik kapla jugaaaaaa....tapi bile mood aku ngah baek biasenye aku leh jawab elok2 lagiiii...jangan mase emosi aku ngah tak stabil....silap2 carutan yg ko dapat dari aku...

aku neh klau nak sembor org aku suke perhatikannnnnnnnn je dulu sikap org tuuu...aku bia jek 2 3 kali dia buat kat akuuu....masok kali ke 4 (takpon kali ke 3 dah la...) baru aku fire ngan kate2 azimat akuuuuu...

ade plak bukan dari percakapan...tapi dari tindakan...aku realize ade individu yg nak wat satu2 perkare tu ketepikan org2 yg sepatotnye dia refer....ape yg aku pasan mende neh sebab EGO... klau pon pangkat ko besoooooooo (sket jek pon), klau ko kurang bijak nak wat satu2 mende... jatoh ke martabat ko klau ko btanye ngan org bawah kooo (sedangkan org bawah tu da lame keje)... pade aku tak jatoh martabat kannnnnnn...tapi tambah ilmu lagi adeeeeee....

tak tau la kannnnnnnn...mebi org cam tu rase malu kot bile btanye ngan org yg pangkat bawah dari dia....tak nak tunjuk sangat yg diri tu bongok....tapi dia sedar tak, tu menambahkan lagi kebongokan dia...oopppsss....tlebih sudahhhhh....harap maap...teremosi skettt....kikiki...

ok la..ok laaa...aku pon bukan la nak bebel panjang lebo...coz aku mmg tak suke wat entry bjele-jele...cume entry ni sebagai ingatan kepade diri aku sendiri & kepade u oll yg mungkin tbace blog aku neh...klau bleh walopon sape kite neh...cube laaaaaa jadik seorang yg hormat ngan org sekeliling kita...sebabbbbbbbbbbbbbbbb....ape yg kite buattt...kite sentiase diperhatikan...

sekiannn...makaseyyyyyyyyyyyy...!!

5 comments:

Anonymous said...

baik cekguuuuuu...moga saya lebeh belajar menghormati org....dott

chaya^aine said...

baiklah awak..saye akan menghormati org yg hormat pada saye..ehehehe..

dee said...

dari pembacaan gua:

hormat-menghormati amalan mulia..hehe..
der...dlm donia ni..ade mcm2 ragam manusia..kekadang ape yg org lain rase OK, KO plak di mata kita..yg penting..lu pikir la sndri..

akhir kata..mekasih utk entry ingt mengingati ni, sbb..kekadang..gua ni lupa diri..huhu...

Alfian Ali said...

dee nye kate2 tu aku ade skit sokongan...tp biar la kita bersangka baik...payoh wehhh nak tnm skip baik2 dlm diri...maklum la setan banyak sangat dlm bdn...pepepon tuhan tu maha pemurah, pengasih lagi penyayang...kita mintak je kat dia

GEODAIA said...

bereh guyysss...thanks atas kate2 pendek & padat u olls tuu...