Sunday, December 26, 2010 | By: HIDAYAH HALIM

ohhh...da sebulan ropenye....

Wahhhhh...pejam celik pejam celik...plingggggg...!! da sebulan aku keje kat tempat baru...kejap je mase berlaluuuuuuuu.....dalam sebulan neh byk giler keje i u ollsssss....tapi da name pon keje kannnnnnnn...org bayo gaji...wat je la kannnnnnnnn....bukan kate keje jekkk....sebulan ni jugak aku ngadap ngan macam2 cabarannnnn...ujiannnnnnnnn....dugaannnnnnn....ehhhh..same je la tu kannnn....(lantak aku laaaaaa...huhuhu)

Tapi aku rase bsyukur...selain mak abah...insan2 laen sekeliling aku byk bagi semangat & pandangan to face all those things....tu baru sebulan keje....da lame2 nanti lagi macam2....biase la tu kannnnnn....mase keje tempat lame dulu pon cam ni gakkkkk....da name pon manusia...mane leh larik dari ujian....pe2 pon gua try rileksssssss....rileks kerrr....?? aku dok sorang2....korang mane tau aku rileks ke tak.....aku je yg tauuuu....ekekekek....

Mase mule2 aku masok keje dulu...aku dok kat chalet kannnn...tapi skang aku da dok kat quarters...dok sorang2 umah tu plak agak besar....tv aku tak beli lagiiii...sunyi siottttt....sebelom aku masok umah tuu...aku gi la tgk dulu....sekali balkoni dia btol2 ngadap utan okehhhhhh.... ngadap pokok buloh tpacak beso2 plak tuuuu....haishhhhh....aku pon bcerite la kat mak abahhh....pastu abah juz pesan....

"masok je situ nanti tiap2 ari jangan miss mengaji...bile first day kamu masok umah tuuu....kamu mengaji tu sebenanye satu proses perkenalan diri kamu & makhluk2 yg ade kat situ...."

Tu antara nasihat abah kat aku....selebihnya tak yah la aku share coz abah aku ni byk bebel kat akuuu...huhuhu....tapi so far aku dok sorang2 kat situ Alhamdulillah tak penah lagi kene kaco....

Makin hari aku kat sini aku da makin selesa....staf2 sekeliling aku stakat ni bagi kerjasama yg baek so proses aku nak blaja segale mende baru untuk aku neh takde la susah sangat aku nak ngadap & aku pegang lagi satu nasihat abah....

"susah cam ne pon keje yg kite kene buat....klau kite buat ngan ikhlas...bende tu akan jadik senang"

Dalam segale hal...mak abah la pakar rujuk akuuuu....walo kene bebel sampai nak bnanah tlinge pon aku sanggop tadah okehhhhhh....coz pade aku segale mende yg dorang cakap tu benar2 belake....klau mase zman aku skolah dulu....aku selalu sangat tak dengo kate...degil....bile aku nampak ape yg aku da jadik skang hasil bebelan dorang dulu tuuu....so skang aku takde hal da klau kene bebel....da keballlll....hikhikhik....

2 comments:

dee said...

ohh...da sebulan ropenye...tahniah sbb dh berjaya membiasakan diri...n gua caya lu mmg leh jadi bos yg baek hati dlm kekejaman...kikikikiki...

GEODAIA said...

huahuahua...gua kejam kat org2 cam lu jekkk...ngan staf2 gua kat sini gua ok...ekekeke...