Wednesday, July 7, 2010 | By: HIDAYAH HALIM

Kursus + World Cup

23 Jun 2010 (Rabu) - Pepagi bute aku ngan geng lecturer uitm btolak pegi shah alam....tak silap aku dalam kol 4.15 am....kitorang sme kene attend kursus kat intekma resort shah alam....kursus tu start kol 8.30 am....so pe lagi kene ar kitorang bsiap awai gilerrrrr....sampai shah alam tros masok kursus okehhhhh....just imagine u ollsss bangun tido tros gi claz ar kannn....sangapppp....





24 Jun 2010 (Khamis) - Still kene berkursus....abes petang dalam kol 5pm tros gerak balek kuantan pulokkkk....sampai kuantan kol bape aku tak sure yg pasti da tengah malam....sok nak gi keje pulok....penat penat....tapi demi mencari rezeki untuk sesuap nasik tpakse la ku gagahkan... hikhikhik....

ni kitorang 3 serangkai tengah melakonkan watak bajet ngah concentrate...padahalllllllllllllll....

(dari kiri: kak ina...dee...aku)

25 Jun 2010 (Jumaat) - huarrggghhhh....gi keje cam biase...tapi pale ting tongggg....dalam pade ting tong ting tong pale hotak aku nehhh....petang tros cargasss....pasai aku nak balek KL pulak....da macam takde keje len aku nak wat kannn...tak abes2 turun naek KL....aku nak balek umah aku laaaaaa...

slalu tu aku balek mesti bagitau dulu mak...tapi kali ni saje aku nak wat surpriseeeeeeeee...!! lagi 1 sebenanye henset aku da tak leh nak wat call out...kene bar...tak bayo bil lagi....heheh...pas keje aku ngan abg peluru tros btolak....sampai KL kitorang tros pi dataran merdeka tgk game Portugal Vs Brazil...biase la kan demam world cup...aku tak la demam sangat...yg demam abg peluru aku tu laaaaaaa....aku tgk tgk gak laaa...tapi game team yg best jekk....klau team tak best tak kuase aku nak layan...

sampai jek dataran kitorang tros gi btol2 depan screen kauuuuuuuuu....leh la aku tgk Christiano Ronaldo dari dekat...hahahaha....tapi game ni nyampah plak aku tgk si CR nehhh...tak menjadi langsung....last2 result seri 0-0...hampehhh....

Huishhh...mamat neh klau da tgk bola macam nak masok dalam screen tu da aku tgk....klau aku cakap ngan dia pon tak gune...takdenye dia kesahhhh....beh baek aku men amek2 gambo...dok tunggu gol tak masok2....bosannn....

haaaaaaaaaaaaa....ni la keadaan kat dataran....meriah noxxxxxx....tgh dok amek2 gambo tetibe tringat nak call mak aku....kang konon nak wat surprise skali mak abah takde kat umah...mampos akuuu...kang aku plak yg surprise...kihkihkih....so...ape lagi....aku pinjam henset abg peluru laaaaaaa....dengan tenang aku dial no mak....tak sampai 100 saat dengarlah suare merdu mak...

mak: hello

aku: helo...assalamualaikum makkkk....

mak: waalaikumussalam...

aku: mak da tido ker....??

mak: tak lagiiii...tgh dok tgk tv....

aku: ooohhh....nanti mak jangan kunci pintu tauuuu....jap lagi dayah sampai....dayah kat dataran nehhhh....ngah tgk bola ngan bullet & the geng...hehehe...

mak: bertuah punya budakkkkkkk....!! tak bagitau kat aku nak balek...!!

aku: kahkahkahkahakhakha....lek ar makkk....

mak: pukol bape sampai dataran tadi...??

aku: dalam kol 10 tadi...hehehehe....

mak: hishhhh...btol la budak nehhh...iye laaaa...seb baek bagi tauuu....klau tak...buat la kamu sampai mak tak sedo kamu ketok pintu...padan mukeee...tido la kamu kat lua tuuuu....

aku: kahkahkahakh....lek...lek...ok la mak yekkk....pas tgk bola neh dayah nak pi uptown jap...pastu dayah tros balek k...

mak: ok...baek2 bawak kete tgh2 malam neh...
aku: okeh makkk....


2 comments:

dee said...

klu ko yg main, aku rase msti gol dlm sebijik dua,kannnnnnnnn....

surprise ko mmg menjadi...lain kali, gunalah henset anda utk tujuan yg betul...hehehe...

HIDAYAH HALIM said...

hamboiiiiiiiiiiii...nak perli aku la tuhhhhh....tapi klau ko yg men maybe dalam 8 9 gol leh kott... kahkahkahkah....

ye laaaaaaa...henset aku leh tenet...so aku gune la sebaek mungkin...kihkihkih...