Tuesday, June 2, 2009 | By: HIDAYAH HALIM

Budi Bahasaaaaaaaa...Budaya Kitaaaaaaaaa....

Heheheheh...ari neh aku nak bekempen sket pasai budi bahasa....tetibe rase tpanggil wat entry neh....ermmm....bile dikire-kire...rupenye da 5 tahun aku ngan shahputra neh...tu tmasok la 3 thn aku belajar dulu.....
Ape yg aku dpt nengok ngan mate kepale aku neh....sikap hormat menghormati di kalangan staf tak kire la ape pangkat pon & geng2 bos sendiri mmg boleh dipuji....tapi yg tak sedap mate neh memandang ade segelintir staf2 junior....segelintir je okehhh....klau kite senyum...huh...nyombong ngalahkan bos....susah giler nak balas senyum tu....
Paling aku tak bleh blah...yg 'segelintir' neh kan da mcm ilang budaya berterima kasih....da ade orang dtg bersihkan tempat ko tu...wat bodo jekkkk....nak cakap "terima kasih makcik" pon susah ke...? kekadang meluat gak nengok manusia yg rase diri tu besarrrrrrrrrrr sgt....tak kire la sape ngko...klau budi bahase tu tak de....tak gune gak....
Klau la da yg 'segelintir' tu pangai cam neh....ermm...tak tau la cam ne generasi akan datang nanti... klau tak diajar silap2 budi bahase tu bukan lagik jadik budaye kite....so kepade yg membace blog aku neh...ajar lah anak2 anda supaya hormat ngan sesape jek....& selalulah mengucapkan terima kasih kepade mereke yg membantu kite....
Renung-renungkannnnnnnn....dan selamat beramalllllllllllll.....

4 comments:

hisyamrahman said...

ya setujuuuuuuuuuuuuuuuuuuu....memang wujud kelompok nie

dee said...

ye...stuju gak..hahahaha...contohnye..lu pikir la sndri..

~ Ija ~ said...

yess.. den setuju.. jadik la bangsa yang bersopan santon.. ingat tak rukun negara?? kesopanan dan kesusilaan.. chewaah..terpatriotik pulak..

mohmad sakimi said...

heheheh itu laha namanya manusia .. kenkadang tuh diri tuh x sedar adakah dia sudah cukup berbudi bahasa ...

lu pikiq lah sendiri ...

salah owang nampak .. salah sendiri taruk dlm peti ... hahahahha