Wednesday, February 4, 2009 | By: HIDAYAH HALIM

Care2 nak cover malu....

Kalau tsepak batu

Jangan tros bangun tapi ko baring & tros bguling-guling cam pejoget rap smpai jauh dari perhatian orang...pas tu agak2 tak de orang ko bangun ar...

Kalau tjatuh basikal

Cepat2 naek balik beskal tu...pastu wat2 jatuh lagi...pastu wat b'ulang kali...nanti orang mesti ingat ko saje2 nak wat lawak bangang...

Kalau tjatuh tangge

tros bsilat s'olah ko cam kene rasuk @ tgh blawan ngan makhluk halus...

Kalau tjatuh dalam longkang

Kutip la sampah2 yang ade sambil marah2 dengan suare yang kuat...mesti orang keliling pkir yang ko neh sgt prihatin ngan kebersihan alam sekitar...

Kalau tjatuh mase nak naik bas

Jerit ar kuat2 "oit...ape tolak2 neh?"...walaupon kat blakang ko tak de orang...


Kalau tjatuh depan bus stop

Tros wat2 pengsan sampai ade orang tolong ko...klau takde yang sudi nak tolong...ko baring tros sampai malam....bile da tak de orang kat bus stop tu...haaaaa...ni la mase yang sesuai untuk ko bangun...


Kalau tjatuh kat lantai licin

Tarik ar kawan atau sesape yang ade kat sebelah ko...supaye jatoh bsame-same ngan ko...so tak de la ko sorang je malu...ye tak?

4 comments:

hisyamrahman said...

pergh...siap ader tip...ini sudah bagus...jgn lak ajar ajaran ini pada anak murid...hahahaha

GEODAIA said...

harharharhar...klau aja dorang pon ape salah nye...untuk kebaikan dorang gak...untuk melahirkan insan yang coverline cemerlang...

MiMieku said...

bkn coverline lah..coverina..alaa..tak kuasa mak,nyah..huhu

GEODAIA said...

hahahahahhah...wakakakak...kehkehkehkeh...agagagaga...hikhikhikhik...