Wednesday, December 19, 2012 | By: HIDAYAH HALIM

Setelah 6 bulan

Gambo dihamek pada hari ini (19/12/2012)
Jam 6.30 pagi waktu tempatan

Eh sape budak nehh...?? hahahaha...sape lagi kannnnnnnnnnnnnnnnnn...ni la budak yang semakin menghuru-harakan idop haku....da 6 bulan neh perangai dia maken dasyatttt...lagi2 plak kalau lambat buat susu, dia punye menjerit rase nak pecah gegendang telinga nehhh....aku ingatkan sore dia melalak yang lantang lenting tu mase dia dalam pantang jekkkk...nampak gaye memang mewarisi kepetiran sore mama dia yang comey neh...perlu ke ade pkataan comey tuuuu...?? huahuahuahua...

Before dia pandai menerap, menjulo & sebagainyerrrr, pepagi buta dalam kol 3 pagi tu dia bangun nak susu just bunyi ngok ngek ngok ngek tak pon nangeh la kannnnnnnnn...sejak da boleh ke sane sini niiiiii, asal tjage tido dipanjatnye badan aku nih haaaaaaaaaa...tak pon panjat muke aku, ditampo, diisap-isap pipi, ditarik-tarik rambot & macam2 la penderaan yang dibuat ke atas aku...aku rase teraniaya...huuuwwwaaaa.... (boleh gitu...?? hahahahah)

Tengok pkembangan anak depan mata ngan pangai dia yang tah pape tuuuu, membuatkan hormat aku kat mak abah semakin tinggi dari hari ke hari...bukan la selama ni aku tak hormat mak abah ehh....cuma bile teringat zaman budak2 dulu, bile aku kene marah kekadang aku melawan....betapa sabar nye mak abah melayan perangai anak2 dari kecik sampaiiiiiiiii la ke besoooo....

Bile ade anak seniri...haaaaaaaaaaaaaaaaaaaa hamek koooooooooo....tu baru kecik tuuuu...da makin beso nanti lain plak pangainyeeeeeeee...tu pasai pentingnye kita sebagai parents sentiasa tadah tangan bdoa mintak dipermudahkan dalam membesarkan anak-anak & dikurniakan anak yang mendengar kataaaaa... soleh solehah....bijak...terang hati...bla...bla...bla...bla...bla....

Pjalanan idop ni jauhhhhh lagi (tu pon kalau umo panjang la kannnnn)....kite ade anak ni jage la amanah ni sebaik mungkin....untuk DANIELA ATHIRAH sayang mamaaaaaaaaa...MAMA & ABAH LOVE U SO MUCH...skang nih boleh la nak tampo, nak tarik rambot segala bagaiii....da beso nanti kalau buat pangai gini, tau la mama kejekan awak...wawawawawa

3 comments:

Zalieda Forever said...

dah besor kan Daniela...sonok jd mama eh?hehehhe

HIDAYAH HALIM said...

lorrrr...ade lagi blog ko neh idaaaa...kikikiki...mesti la sonok wehhhhh...tengok gelagat anak rase tenanggggggg jek walopon dia buli aku macam2...hahaha...

tu bile tengok orang dera budak kecik sampai meninggal, rase saketnyeeeeee ati nehh...sangat BODOH...

Zalieda Forever said...

kikikiki dh lama aku xberblog...wakakka..malas nk conteng2 lagi...xde mood..nie mood baru datang...hehehe..

tul la pasal,tgk org duk mendera2 nie rasa cam nk pancung ja...sgt VONGOK kan...hehehehhe