Tuesday, October 9, 2012 | By: HIDAYAH HALIM

Kisah Seekor Kera

Morningggggg....tajok cam nak wat karangan zaman sekolah rendah gituuuu....hahhh saje je nak citerrrrr.... aku ni kan dok kawasan yang dipenuhi flora dan fauna....balkoni umah aku kat koler kubu pulak kan ngadap "PLANET OF THE APES"....ekekekek....so stakat tengok berok monyet kera babun dan seangkatan dengannye beriadah petang2 dari pokok ke pokok tu mmg perkara biasa la kannnn....

Ada satu pagi tuuu....mase mak ngah dok layan citer Marimar kat TV3, daniela plak dok golek2 men sorang2 atas toto, tetibe mak nampak bayang2 sesuatu dari balkoni umah aku....mak pon gi la jengah...sekali sekor kera yang mak kate agak besar dok meniti atas tiang balkoni....bile kera tu tnampak mak aku teros gedebusshhhh "dia" (sesuai ke gune "dia"?....lantak arhhh) lompat ke bawah....

Kalau aku dok sorang2 mmg aku tak bukak la balkoni tuuuuu....bile mak ade jek, mak rajin bukak sebab bile hidu bau2 pokok rase nyamannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn je nokkk....slalunye mmg mak akan bukak pintu balkoni tu then daniela men la sorang2 dia sementara mak wat keje kat dapoq....sejak mak nampak kera tu, tros dia tak berani nak tinggai daniela sorang2 ngan pintu tbukak....

Spesis2 kera ni mmg suke ngan budak2....gamaknye kera tu dok perati daniela dari dalam utan tu kannnn pastu dia ingat tu anak dia kot...huahuahuahua....naseb baik la mase dia panjat balkoni tu mak ade kat situ.... kalau takkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk silap2 anak aku dia angkot atas pokok....udahnye anak aku jadik tarzan lak kanggggg....meraung aku weiiii....

0 comments: