Monday, July 9, 2012 | By: HIDAYAH HALIM

Marathon dalam pantang

Hup hap hup hap...fuhh...fuhh...fuhh....sempot mak nokkkkkkkk...Daniela skang pangai da macam2...dok carik akai...sekejap baek sekejap tak...sekejap gitu sekejap gini...baru jek cuci berak, nak bagi pakai pampers dia bantai berak balek...pastu gi cuci pulakkkkk...nak bagi pakai pampers dia pancot kencing pulakkkk...dalam satu mase kekadang sampai 4 5 kali kene tukar pampers...huuwwaaaa...camne la aku tak marathon dalam umah...aku rase mase aku dok bsukan lari pecut dulu pon tak letih cam skang neh...kalau pakai kain batik sampai terlondeh-londeh kain tu wehhhh...tu skang ni aku malas da nak berkain batik... letih nak ikat...aku ni da la agak FAIL bab2 ikat kain batik...wawawawa...

Tiap kali nak pakaikan pampers menangeh cam kene dera...menjerit silap2 satu taman nih bleh dengar sore dia...mase mule2 nak handle dia pakai pampers, kelam kabot aku bile dengar dia nangeh...tapi skang nih aku da tak lut ngan jeritan dia tuhhh...aku pakaikan jek pampers dia macam tak dengar ape2...nak jerit jerit laaaaaaaaaaaa...ade mama ko kesahhh...?? hahahahaha...da siap pakai angkat sumbat susu...abes citer...

Kalau tido plak nak kene tepok2...biase la kannnnn mane2 baby pon gitu...tapi dia nih style tak leh tepok slow2...kene tepok kuat2 baru la dia lali pastu tido...kalau org tgk aku tepok anak aku nak kasik tido, ntah2 ade yang cakap "eeeeeee..kasonye mak baby tuuuu"....nak wat guane kannnn...anak aku neh mmg style kene kaso...aku layan kan jeeeeeeeeeee hape cara yang anak aku suke...kihkihkihkih....

Pagi tadi aku bawak Daniela pi cocok sebulan...sekali kena cocok dia menjerit bapak la nyaringggggggg...tapi naseb baek la kejap jekkk...6hb bebaru neh genap da sebulan...ari neh maknenye da sebulan lebih...aku neh dok menghitung hari jek nak kasik cukop 40 hari berpantang...tak sabo..tak sabo...tak sabooooooooo...masok ari 41 aku nak wat milo aissssssssssss...!! tapi da kene warning ngan mak aku jangan dok minom ais selalu...kene jage badannnnn...baek lah makkkk...tu pon kalau anak mak nih leh tahan la yekkk....ekekekek...

So kesimpulannye...aku ngah saket perot...ok bye...!!




2 comments:

ily♥ said...

Hehe...seronok jd mama? Letih kn...tp bile tgk muke bdk tecik tu, mcm magic je letih tu ilang..huhu...

Xpe, kecik2 mmg cmtu..die tgh adjusting dgn new surrounding. 2, 3 bln salunya da kurang ragam..

Haippp...pntang ais kne tunggu 100 hr..hoho..org ckp la..mkcik urut aku pun ckp cmtu..takut kmbang urat..

Take care...hugs n kisses utk si tomey daniela...

HIDAYAH HALIM said...

Ha ah beb..letih camne pon, bile renungggg muke anak melayang abeh segale penat..kuasa Allah kannn, Dia jadikan baby nih ade aura tsendiri..
:)

Aku wat milo ais tu nanti sekadar nak basah tekak jekk..nak ilangkan rase kempunan..hahahah.. (Caye x caye x?)

Tapi btol wehhh..aku pon x berani nak berais beria..risau gak kembang urat nih haaaaa..ahakss

Anak ko pon da setahun da kannn.. Beso dah..aku ni baru mula ngan xtvt bjage malam...awal2 pantang aritu sampai pening nak pitam.. Skang nih okey dahhh..ehee