Thursday, December 3, 2009 | By: HIDAYAH HALIM

Hurrmmm...tak tau la cam na depa neh...

Sepanjang aku keje jadik lecturer neh...macam2 pangai students da aku hadap...then ade students yg akan jadik bualan di kalangan lecturer maybe bcoz of dia mmg student yang bagos... tak pon cam haprak...tak pon itu...tak pon ini....

Tapi bagi aku tu lumrah....darah mude...enjoy enjoy enjoy enjoy....same la cam aku dulu...tiap kali ade yg ngadu pe2 kat aku tak kesah la pasai personal poblem ke...family poblem ke...poblem cinta ke...sme tu aku dengar & bagi la nasihat pe2 yg patot...dari pengalaman aku yg macam2 dulu byk mengaja aku...

Bile students datang kat aku ngan care hormat & btol2 ikhlas nak mintak nasihat aku...aku akan sedaye upaye jadik pendengar yg baek...dengan care cam tu wat aku tol2 sayang ngan students aku neh klau dia ikot nasihat aku la kannn....klau aku nasihat tapi takmo ikot....tu tpulang...beh bek tak yah jumpe aku da pastu...

Yang aku paling tak leh blah bile satu hari...ade student ni jumpe member aku di kalangan lecturer jugak la...dia neh mmg kaki ponteng claz...bile dia jumpe member aku neh...member aku sound ar...

Lecturer: nape awok tak datang claz smalam...??

Student: malam tadi saye MINUM...

Gile babeng tol...klau ngan aku mmg aku sound kaw2 punyeeeeee....ape bangge sangat ko MINOMMMMM...??!! klau ko da wat mende tak elok...ko simpan sorang da laaaaaaa...ko ingat lecturer ko open-minded sangat nak dengo statement ko tuu...??!! tak de langsung rase malu... hishhhh..tak paham aku ngan dak cam tu...klau ye pon tak mo hipokrit...agak2 arrrrrr...klau ko bagi alasan "lambat bangun" ker...tak pe ar gakkk...ni tak bagi alasan yg leh kasik panas tinge lecturer jekk....mane la rase hormat dak2 skang nehh...??

10 comments:

dee said...

biasalaa..bangga ngn kesosialan n perangai buruk sendiri..smpai lupa diri n hakikat sbnr idup..dh tak reti nk beza yg mane yg sepatutnya diikut..huhuhu..sedih..sedihhh..

HIDAYAH HALIM said...

klau dia kasik alasan cam nih "malam tadi saya MINUM milo ais banyak sangat sampai saket prot nak berak pon payah"...aku ok jekk...aku leh siap gelak2 lagi.. nanti aku juz bagi jek nasihat "so pas neh kurangkan minum milo ais.. minum teh o beng lak ekk.."

Zalieda said...

mgkn dorg rasa itu baru "style"...jujur amattt..penin..penin...

HIDAYAH HALIM said...

ko jgn jadik cam tu tau ida... (hikss...tak pasal2 jekk...) =p

Zalieda said...

aku nk minum nescafe pn penin kpla...lg kan nk minum bnda2 haram cm2...huhuh

p/s:ko hantu milo ais tabor lg ker?hahhahah

HIDAYAH HALIM said...

heheheh...sampai skang eh ko tak leh minom nescafe...

aku da tak lalu ar minum milo ais tabur...rase tak besh daaaa...naek cemuihhhh...ehee..

Zalieda said...

mgkn itu tndaY usia xmengizinkn...hehehehhe xgitu?

HIDAYAH HALIM said...

bukan cam tuu..di usia yg masih MUDE nihh...tak yah kite amalkan makan mende2 manis...kang mudah kene kencing manisssss...

Mimieku said...

mlm tadi sy minum tongkat ali...hahaha...panas la miss..apa ko nak jwb??

tak pun...

ayang..air abg dah naik sampai kepala?? (versi zahiriladzim...suka dia!! tuh je motip aku)

HIDAYAH HALIM said...

soklan petame aku akan jawab: u tak yah ar nak kencing i...i minom tongkat ali rilek jekkk...

soklan kedua aku akan jawab: tu ko punye pasal...