Sunday, November 8, 2009 | By: HIDAYAH HALIM

JANG vs ABE...ape pandangan aku??

Dalam perlawanan Final Piala Malaysia tadi aku da tentu2 sokong team JANG coz majoriti player team tu mmg aku minat especially dak kembar tu la kan...lagi ngan hairuddin & syukor adan....

Aku actually kagom ngan semangat kedua-dua penyokong team neh...tapi yg aku meluat giler bile ade SEGELINTIR penyokong bodow (paham2 sendirik ar kan penyokong mane) yg bertindak melulu...otak letak kat pale lutot...!! baling mercun sampai dalam padang....!! baling botol...!! bakar kusi...!! hape jadahnye sme neh...??!!

Nak harap polis & FRU yg bape kerat jek tu mmg tak leh nak control penyokong2 nehhh...silap2 trok geng2 keselamatan neh kene belasah...ari tu aku tengok dalam berita sorang ketua polis neh cakap akan wat kawalan & akan memastikan takde barang terlarang yang dibawak masuk...tapi mmg sebelum perlawanan tu aku da pkir...KOMPEM ramai yg bawak masok mercun punyeee...skali mmg tepat tekaan aku...!! aku rase pas2 neh pihak polis kene pkirkan sesuatu untuk mengetatkan lagi kawalan...ni tak...tiap kali ade sang penyokong team tu mesti ade masalah...bukan la aku kate penyokong team len tak wat masalah...tapiiii...penyokong team yg aku maksudkan neh selalu wat tindakan yg melampau-lampau sampai mencederekan orang... tgk la tadi...sampai berdarah cameraman gare2 kene baling ngan mercun tak silap aku...

Tu pon seb ar takde yg wat pangai masok dalam padang...ye laaa...pas jek JANG masokkan gol ke-3...ramai penyokong ABE balik....tapi SERIOUSLY aku suke gile ngan free kick indraputra... cantekkkkk....!!

Da la...ngantok da nehh...ape yg aku tulis neh...bukan ar nak hentam sme penyokong team yg dimaksudkan tu....ade SEGELINTIR je....may be dorang yg wat pangai bangang tu skolah tak abes kott...so...pemikiran tu agak cetek...pe2 pon...what can i say...MAJULAH SUKAN UNTUK NEGARA...ehee...

19 comments:

Mimieku said...

ini masalah serius..masalah negara...

actually,ramai jek seludup mercun time match tuh..so,after this pihak berkenaan kena be more strict kat pintu masuk tuh...jgn main bagi je diorg masuk even diorg ada tiket..ntah2 lps nih bwk masuk bom..mana tau..ala2 terrorist...

Mimieku said...
This comment has been removed by the author.
Mimieku said...

aku suka dgn keeper n9..serius hensem..

farizal harun..keeper n9..huhuhu..klu dee baca komen aku nih,konpem dee akan ckp.."ko nih mimie,mudah tul minat kt org'..huhu

HIDAYAH HALIM said...

ini seriusssss...

klau la btol FAM nak amek tindakan tak mo kasik da kelantan men pas neh...baru dorang raseee...!! saket ati den ni haaa....

ko tu mmg...asal babyface sket ko minat...asal minat mesti babyface...hahahah...

dee said...

mimie..ko nih..mudah tul minat kat org..huhuhuhuu...
ape2 pon...majulah bola sepak PAHANG..hahahaha...

Mimieku said...

den pon sakit hati...jom lah sakit hati..sakitnyaa....huhu

dayah...ko ingat tak lecturer babyface ko??huahahahah...

Mimieku said...

dee: apa kes PAHANG???? jom melawat PAHANG..kesiannn

HIDAYAH HALIM said...

mimie...yg ko tetibe teringat lec kesayangan ko tu nape...windu ehhh...hahahah...

wehhh..klau penyokong kelantan suke men bakar2...penyokong pahang neh len sket...dorang tak men kasar...dorang men lembut jekk... style dorang ske men baling2 air.. abes basah baju orang..

dee said...

ok la tu..basah baju blh keringkan...tp, klu bile main bakar2..ape yg dapat??asap ngn abu je la..

Love said...

kan?? lega giler team itu tak menang. bukan tak suke team itu.. tapi tak suke segelintir penyokong team itu! sengal betul! nak tengok sukan tengok je la... yg g baling mercun benda bagai jadahnye... wat malu org melayu je!!

HIDAYAH HALIM said...

tu ar pasai...bile orang kate penyokong dorang neh mmg jenis manusia @%$#!&*@ mule la nak marah..padahal dorang sendrik yg tunjuk pangai cenggituuu... ish..ish..ish...

Mimieku said...

sabar2 ye cik puan..org nogorhi relax je nih...relax sudahhh..paling best smlm masa kat highway..gila ahh,bersemangat tunjuk bendera masing2..dah tuh,jemmed..serius kereta aku tgh2 tersepit antara 2 buah kete penyokong lawan..

tapi enjoy babe!!!!thn dpn jumpa lg

HIDAYAH HALIM said...

tahun depan jumpe lagi?? kondifen jek ko kan nogorhi gi final lagi... hahahahah...

dee said...

tahun dpn PAHANG lwn KEDAH..n juaranya ialah..PAHANG..hahahaha.. nogorhi, gigit jari la ek..hehehe.

HIDAYAH HALIM said...

pahang kene blatih 24 jam kot if nak gi final...hahahah...jangan marah arrrr...

Mimieku said...

aku mmg konfidento n9 final lg thn dpn..biasa lah,org beriman..huhu..

apa kes kedah vs pahang...tnggu 1000 thn lg baru pahang msok final lg...

HIDAYAH HALIM said...

hahahah..padam muko deee... muahahahaha...

dee said...

padam muka mendenyaaaa???

Mimieku said...

padan lah muka dee dgn muka dayah..