Tuesday, June 9, 2009 | By: HIDAYAH HALIM

Kisah Sebuah Moto

Dulu...aku ade sebuah moto yg diberi name Kriss....no surat beranak: WKR 4571....aku syg gilerrrrrr ngan moto tu....dari sekecik-kecik xcident smpai la seteruk-teruk xcident....aku tetap setia ngan moto tu....segale rosak ke....kemek ke....aku anta gi klinik (workshop) jek....(cam biase...mesti ar gune duit abah aku...)
Bile aku blaja kat uitm shah alam....ngan moto tu la aku ke hulu ke hilir Ampang - Shah Alam.... Bile topek dapat Sekolah Teknik Setapak....moto tu diwariskan kat dia lak supaye senang gi sekolah....(gatai da dapat hostel tak mo dok plak...nak dok celah ketiak mak gak)....
Aku balek cuti baru neh...moto tu da tak leh jalan coz da lame tak dibawak....topek ar neh...da dapat lesen kete asek bawak kete jekk....tros lupe moto tu...cam ne la moto tu tak merajok...then abah amek keputusan gi repair moto tu untuk dijual.....aku tak tau pon moto tu nak kene jual....tetibe jiran aku datang umah nak bli moto tu....baru aku tau yg abah nak jual moto tu...
Bile aku dgr hal tu....hati aku neh sayu gak....tapi ape leh aku wat....tu hak abah...lagipon abah da kasik kete kat aku....wat pe aku nak bising2 kan....topek pon cam tkejot bile abah amek keputusan tu....sebenanye abah nak blikan moto baru untuk dia coz tak kompiden dia bawak moto tu gi Politeknik PD nanti....ape2 pon kaseh sayang kitorang kat moto tu tak kan ilannggg.... choooiiiiiiiiii....ngalahkan syg kat manusia....tapi mmg sayang wehhhhhh.....

12 comments:

~ Ija ~ said...

haaa.. aku hengat motor ni.. moto ni la yang ko accident sampai luka parah yang tak bape parah tu kan..seb bek muke tak kena..isk isk..kalo effect muke..tak pasal2 kena wat pembedahan plastik macam maikel jeksen tuh..

noorshah_roslee said...

huhuhu aku pn teringat kat moto yg aku duk slalu naik ngn si dayah nie...huhuhu

GEODAIA said...

huisshh...aku klau pakai helmet ikat baek punyeeee...

klau aku bawak ko ida mmg terase ade orang kat blakang aku...tapi klau bawak dee...mcm aku naek sorang2 je...heheheh

aien said...

hehe bawak dee mmg cm bwk angin jek kan kan kan...moto tuh laaa yg ko cedera parah p kelas kan....ingat kt moto tuh slamanya...

GEODAIA said...

dulu moto tu la segale-galenye bagi aku...skang tidak lagi...sob..sob..sob...

dee said...

keje korg nak kutuk aku aje ek... tau la korg tu berat2 belaka..hahahaha...

GEODAIA said...

nak kutok ape lagik ek pasal ko nehh...hahahahah

~ Ija ~ said...

Jap aku pk..ape yang nak dikutuk lagi ek..

Dee ni budak baik laa.. selain dari berat badan dia tu yang tak bape nak berat..ape lg yg bole dikutuk..

hurm...

GEODAIA said...

huisshhh..ko tak tau lagik pangai dia skang neh ijaaaaaa... =p

dee said...

kesimpulannya...ija rase aku lebih baik dr ko la dayahh...hahahahahaa..

GEODAIA said...

helehhh..ye...ko mmg terbaik dari ladang...

Ieda said...

lupa plak..deesah memang ada ladang..huargh huargh