Friday, February 20, 2009 | By: HIDAYAH HALIM

tok...oh...tok...

Kekadang aku pening gak ngan pangai tok (sbelah abah) aku neh...
Slalu sgt dok tanye "hang neh bila lagi dayah...adek hang tu da nak branak da pon...dok blaja' tinggi2 sgt pon nanti masuk dapo' jugak...hang da ada ka blom?"

Adoyai atok ni...cam la aku neh tua sgt...siap leh cakap "ada pompuan yang blaja' tinggi sgt neh, org pon takot nak masuk minang..." saje je nak saiko aku...tapi aku menjawab gak ar...tapi ngan nada penuh rase hormat... "tak sampai mase lagi tok...rilekkss yee...coooollllll...."

Aku maleh nak cakap lebeh2...aku bia je klau tok nak cakap pe2 pon...ye la...aku neh klau skali cakap kekadang tak sedar leh wat orang saket ati...

Mmg tok & atok (sbelah mak) slalu tanye status aku neh...aku paham sgt 'tujuan' dorang tu...tapi tak kuase aku nak layan....aku cume leh cakap "ha ah..da ade..."

Ketahuilah wahai tok ku yang tsayang....cucu mu ini da bpunye da ponnnnnnn....tak yah lew dok risau sgt yeeee...muah..muah..muah....

0 comments: