Friday, February 20, 2009 | By: HIDAYAH HALIM

Perokok wanita....

Dari zaman aku skolah smpai la degree...aku ade member2 di kalangan perokok (pompuan)... Mase zaman skolah lagi la ramai...but thanks God aku tak penah tringin nak cube bende tu even dorang slalu ajak aku amek sepam dua...kang mule2 mmg ar sepam dua...pas tu jadi sehari smpai bkotak2...

Baru2 neh aku dgr sorang member aku skang ngidap penyakit kanser paru2...da tentu2 sebab rokok...coz mmg dari skolah lagi dia mmg da mrokok...bile aku sound, kunun kate nak maintain badan...heh...tak de maknenyeee...tu smua mitos jekkkk...padahal badan tu maken naekkk...cam la tak de care len nak turun & maintain berat badan tu...

Merokok neh mmg tak bagi kesan skang tapi dalam tempoh 20 - 25 tahun akan datang baru kite dapat tgk kesan & akibat kepade perokok tu...

Kat Malaysia neh...penyakit barah merupakan antara punca kematian ke-4 ttinggi & of course antara yang penyumbang kepada penyakit tu adalah ROKOK.

Barah yang sering dikaitkan dengan pompuan - paru-paru, payu dara, pangkal rahim, usus dan rektum.

Barah yang sering dikaitkan dengan lelaki - paru-paru, usus, nasopharynx, rektum dan kelenjar prostat.

Kesimpulannyeeeeeeeee....ar lu pkir la sendiri....pe2 pon aku doakan member aku tu kuat semangat....

2 comments:

aril13 said...

adus pedih tul ...2 ayat yang last tuhh....sib baek xmakan cili...kalu x mau kene buasir....huhuhu

HIDAYAH HALIM said...

kehkehkeh..ni tguran secare general bro...tak tuding kat sape2 pon...