Sunday, February 1, 2009 | By: HIDAYAH HALIM

Kursus sambil bercuti....

29/1/2009 - 31/1/2009 (Khamis - Sabtu)

Aku ngan 3 orang lecturer OM (d, anis & yati) gi Kursus Pengajaran dan Pembelajaran kat UiTM Dungun...kat sane kitorang berempat stay kat Ulek Beach Resort...tempat dia mmg cantik ar... tapi service slow & tak bersistematik....maleh ar nak cite wat saket ati jekk...

Mase masuk dalam setiap sesi bengkel tu...mesti akan ade sesi berkenalan ngan penceramah... then soklan peberet penceramah2 neh....Shahputra stay kat ne? then bile cakap kat ulek jekk... mesti dorang akan cakap "wow...!!" @ "exclusive tuu.." @ "mahal tempat tu"....kitorang cume mampu tsengih je lew...tapi dorang tak tau konflik antara kitorang ngan staf kat situ...hikhikhik...
Da di anta kursus kat sane kitorang amek la pluang neh sambil bcuti....leh gak ar release tension...abes je bengkel kitorang akan balik resort...tukar baju...tros terjun kolam...gedebuushhh!!! huuiiishh...bestnyeeeeee....lepas gian swimming sampai pekak tinge...

Kursus2 cam tu mmg patut diadekan setiap sem coz dalam tu dorang akan bagi pendedahan pengajaran secare efektif & bleh share method yang uitm gunekan untuk pelajar2....tambah plak aku & the gang neh bukan ar byk sgt pengalaman mengajar neh...so bile balik dari kursus tu ade ar additional input untuk students yang tersayang...

Sepanjang aku mengajar neh ade la 3 4 kursus da aku gi...then kursus2 neh akan diadekan di cawangan2 berlainan setiap sem...tapi yang aku pening ade certain subjek tu format & pemarkahan berbeza di setiap cawangan....aku pon tak tau nak follow yang mane....pegi cawangan neh len...pegi cawangan tu len....adoooyyaiii....tu la masalah yang dihadapi smue kolej2 bsekutu uitm...so wat mase skang neh...Shahputra neh ikot je la format UiTM Jengka...

Abes je bengkel lebeh kurang kol 6pm (31/1) kitorang sme tros gerak balik Kuantan...da la esok spatotnye aku ngan d ade claz kat shah alam...tapi kitorang decide tak mo gi coz mmg tak larat... da ar assignment pon tak siap...ngan nak siapkan teaching portfolio lagik....coz audit uitm nak datang next week...ermm...ni jalan yang aku pilih...so kene ar wat....even penat otak neh...

Klau ikotkan byk pics yang kitorang amek mase kat sane...tapi pics kat kolam...heee...tak leh didedahkan coz agak toootttttttt....heheheh....pics kat tepi pantai plak masing2 muke serabai coz baru balik dari bengkel...senang cite tak de langsung pics yang best...

0 comments: