Friday, November 5, 2010 | By: HIDAYAH HALIM

cuti-cuti deepavali....

owhhh..cuace kat KL ari ni sangat la panas terik....pagi tadi dalam kol 10.00 lebeh...aku & member2 organizer reunion (dott & husband, aira, ashriq & kucai) kuaq pi Central Market cari door gift utk reunion kitorang nanti...

Kitorang parking kete kat Putra LRT Jelatek...then naek tren tros pi Pasar Seni a.k.a Central Market a.k.a CM....tak kuase aku nak drive gi tgh2 KL tuuu...serabotttt...bile sampai CM tu btoi2 mengimbas kenangan kitorang mase zaman skolah dulu...pegi tusyen jek mesti masok CM...padahal takde mende best pon kat situuuu....huhuhu...saje suke cuci mate...tapi tu dulu laaaaa...skang ni da takde mase nak wat mende2 tuuuu....ye ke...?? kihkihkih...

CM skang aku tgk da byk berubah...lebih tsusun & byk mende2 interesting & cantek2 dijuai kat situ...pas puas ati ngan doorgift yg kitorang same2 pilih...kitorang teros tempah nak amek next week...pas tuuuu...pusing2 jap dalam CM & jalan kaki teros gi Masjid Jamek coz geng2 laki neh nak solat Jumaat...aku, dott & aira gi lepak makan kat2 situ...aku pon da mmg ngan kebulorrr...

Mase jalan kaki ke Masjid Jamek tuuu....kitorang jalan kat tgh2 jalan tu kannnn...kat tepi jalan bsepah-sepah warge India ke Myanmar ke aku pon tak tau la kannn dok tepi jalan...kitorang rase cam kat Bombay okehhhhh....ermmm...ni la Malaysia masa kini...dipenuhi warga asing jekk...

Da solat Jumaat...naek tren balek Jelatek...amek kete & gi makan lagik kat Pasar Dato' Keramat pulokkkkkkk...pastu straight pegi Galaxy Ampang carik adiah2 len lagi...sampai saket ar kaki aku...gatai pakai kasot tinggi 10 inci sape soh kannnnnnnnnn....padan muke aku...uhukkk...

Disebabkan aku da janji ngan mak abah nak kuaq plak pas asar...so tpakse la aku mintak izin kat dorang balek dulu...

3 comments:

dee said...

gaya cakap mcm penah gi bombay je...weh.,warga asing tu tgk korg pon diorg rase cam korg ni geng depa gak kot..hahahahaha...maaf zahir batin...

GEODAIA said...

hamboi mulot hangggggg...aku cabai satgi kanggggggg...

nak mintak maap raya tahun depan...raye deepavali tak diterime...ekekekek...

Anonymous said...

itu lh uniknye kuala lumpur..
wara warni kebisingan kota..
hehe

-sallehqan-