Wednesday, June 27, 2007 | By: HIDAYAH HALIM

Nape aku create blog neh?


hmmmm....aku sebenarnye tgh tak de arah tuju neh...dok umah bosan giler...so...aku pon gi cc check email ne la tau ade interview panggil aku ke....tapi hampeh...tak de pon....nak tgk ape pon tak tau kat dalam tenet neh....aku pon create la blog aku nehhhhhhh.....
at least bile aku create blog neh...bleh ar aku share cite aku....kenangan aku....member2 aku....& macam2 la pasal aku yang bername Hidayah.....
well...kat sini aku nak cite sket pasal aku yang kene study ikot kehendak abah aku.....
Pas SPM dulu...aku neh mmg excited giler nak sambung study in Performing Arts...tapi abah aku mmg tak restu langsung....pujuk punye pujuk pon mmg tak lut....aku dapat surat masuk form 6....abah aku soh gi..aku pon gi.....tak sampai sbulan aku dok dalam form 6 tuh, aku dapat surat wat diploma kat Kolej Shahputra Pekan, Pahang.....aku tgk surat tu sket pon aku tak tringin nak gi coz pade aku jauh giler....aku tak penah berenggang ngan family aku....aku neh manje sket....

yang aku geram sgt tuh....abah aku soh aku benti form 6 coz dia nak aku gi Kolej Shahputra tu... Arrrrggghhhhh.....tensionnyeeeeee....aku nak amek seni persembahan....!!!!! aku tak mo amek mende lain....trok aku kene marah ngan abah aku.....ok fine....aku pon kunun2 da majok giler la neh....aku pon ikot je....bia jauh dari family.....aku cakap kat abah aku "abah mesti puas ati kan dayah jauh dari family....ok tak pe....nanti klau dayah tak balik baru tau..."....Time ari register tu...aku mmg tak bercakap....tak senyum....tak makan.....tak macam2 lg la.....nak tunjuk protes beb....bile family aku balik je KL kat 2 minggu gak la....aku asek nangis jeeeeeeeeeee.....sampai aku jatoh sakit....ahaksss...mak abah aku terpakse bawak aku balik umah berubat.....nak pulih semangat sket....haaaaaaaaaaaa!!!! pas je berubat tu....aku mmg tol2 semangat.....aku tros soh abah aku anta aku balik kolej....aku nak study kat saner.....aku nekad....aku nak carik kawan....aku tak mo sedis2....3 tahun aku kat saner.....aku sonok sgt coz dapat member2 yang mmg satu kepale ngan aku.....bile aku jauh dari family...baru aku tau how to survive myself.... Pekan - Kuantan la tempat jatoh bgn aku......macam2 kenangan pahit manis aku tempoh kat saner.....skang....tempat tu la yang aku rindu....tak penah sket pon aku lupe tempat tu.....aku rindu kat member2 aku.....

2 comments:

Mimieku said...

cedihnye cite..dh bleh buat novel..hehe..it's good actually to have ur own blog..at least, kite bleh keep in touch dgn kwn2..then, bleh luahkan perasaan sepuas2nye..

Mimieku said...

experience is d best teacher..:)

kdg2 pengalaman itu lebih berharga drpd segulung ijazah..sbb dgn pengalaman lah kite dpt menggenggam segulung ijazah..pengalaman itu mengajar kite mjadi seorg manusia yg tahu erti bersyukur kerana dianugerahkan dgn suatu pengalaman yg terindah..

u deserved to have what u have today, my fwen..u r d best..u know what u want..u have what u have..CONGRATZ..

jdkan pengalaman lalu sbg suatu kenangan terindah yg menjadikan kite seperti hari ini..