Friday, June 29, 2007 | By: HIDAYAH HALIM

"LELAKI ITU"

Hati ini sering tertanya-tanya....
Kenapa "LELAKI ITU" mengatakan
dia tak cintakan aku....
Kenapa dia cuba mencari "seseorang"...
Sedangkan bertahun kami menjalin hubungan....
Hubungan yang mendapat restu keluarga...
Aku sayangkan dia sepenuh hati...tapi dia tidak...
Ape yang "LELAKI ITU" cari dari seorang perempuan?....
"LELAKI ITU" tidak peka dengan perasaanku....
"LELAKI ITU" tidak menghiraukan aku....
Jika rakan-rakanku menghabiskan masa bersama
teman lelaki mereka...aku tidak....
Aku seolah-olah tiada seseorang yang bernama kekasih....
Sedangkan aku ada "LELAKI ITU".....
Aku cuba berbincang...tapi dia sedikit pun tak menunjukkan minat....
Aku rasa hubungan ini harus diakhiri....
Kali ini aku membuat keputusan muktamad!!

Dan...kini aku sendiri....
Dan...kini "LELAKI ITU" cuba berubah....
Kali ini aku cukup kuat untuk sendiri....
Aku tak mahu kecewa lagi.....
Aku tak kan dengan mudah menerimanya kembali.....
Tapi tak bermakna aku membenci....
Dan...kerana dia...aku kini lebih berhati-hati....
Aku inginkan cinta sejati....
Aku inginkan kebahagiaan abadi....
Aku hanya mampu berdoa kepadaNya....
Agar diberi petunjuk untuk membuat keputusan
dan membawaku ke arah jalan yang terbaik
untuk hidupku....Amin...

1 comments:

Mimieku said...

LELAKI ITU tetap lelaki smpai bile2..
setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya..
ingatlah..kita akan bertemu dgn org yg salah sblm bertemu dgn yg betul..
oleh itu,hargai apa yg ada di sisi kite..